بررسی کامل دستگاه اپی لیدی و موارد مهم در هنگام خرید آن

اپی لیدی

اپی لیدی یک راه حل به صرفه

مقدمه

رفع موهای صورت و بدن برای خانم‌ها از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. در واقع این موضوع یک جز ضروری و با اهمیت از نظافت شخصی خانم‌ها به شمار می‌آید. در نتیجه بسیاری از بانوان از روش‌های مختلفی جهت از بین بردن موهای زائد استفاده می‌کنند. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب به خصوصی دارند. یکی از روش‌های متداول استفاده از اپیلاتور یا اپی لیدی است. در ادامه مطلب می‌خواهیم به بررسی این دستگاه و نکات پیرامون آن بپردازیم تا بتوانید بهترین خرید اپی لیدی را داشته باشید.

لوازم خانگی

اپی لیدی چیست؟

اپی لیدی یک دستگاه برقی است که عملکردی مشابه موچین دارد در نتیجه مانند موچین موها را از ریشه خارج می‌کند. هر دستگاه  به طور معمول دارای 20 الی 30 موچین است. اپی لیدی برای صورت و بدن استفاده می‌شود و می‌تواند در بعضی از افراد باعث کاهش موهای زائد یا نازک شدن آنها شود اما این روش به طور کلی یک روش موقتی برای از بین بردن موهای زائد است.

از آنجایی که موهای زیادی از ریشه خارج می‌شوند ممکن است این روش برای برخی از افراد باعث ایجاد حساسیت، قرمزی، التهاب و ایجاد موهای زیرپوستی شود.

در هنگام استفاده از اپی لیدی بهتر است دستگاه را در سمت رویش موهای زائد و زاویه 90 درجه حرکت دهید. همچنین بهتر است اینکار را بعد از حمام و انجام لایه برداری انجام دهید تا پوست آسیب کمتری ببیند. در صورتی که از اپی لیدی برای صورت استفاده می‌کنید کرم آبرسان گزینه خوبی برای کاهش التهاب و قرمزی است.

بهترین اپی لیدی

مقایسه با سایر روش‌ها

این روش مکانیسمی بسیار شبیه با موچین، وکس، موم و اپیلاسیون دارد. در همه این روش‌ها موها از فولیکول خارج می‌شوند و در نتیجه ممکن است اندکی دردناک باشد. هر چند در طی استفاده مداوم درد آن کاهش پیدا می‌کند. اپی لیدی می‌تواند انتخابی مناسب برای افرادی باشد که به کرم‌های موبر حساسیت دارند. همچنین از طرف دیگر چون موها را از ریشه خارج می‌کند برخلاف تیغ باعث زبری و تیرگی پوست نمی‌شود. در مقایسه با لیزر می‌توان گفت تاثیر کمتری بر ضعیف کردن موها دارد.

نکات مهم در هنگام خرید این وسیله

در صورتی که می‌خواهید از اپی لیدی برای اصلاح و پیرایش استفاده کنید و نیاز به خرید یک دستگاه باکیفیت دارید باید نکات مهمی را قبل از خرید در نظر بگیرید. هر کدام از دستگاه‌های اپیلاتور از ویژگی و امکانات مختلفی برخوردار هستند. شما در هنگام خرید باید نیازهای خود را در نظر بگیرید و سپس با توجه به آنها، بهترین اپی لیدی را خریداری کنید. در ادامه مطلب به نکات مهم در هنگام خرید این کالا اشاره خواهیم کرد، پس با ما همراه باشید.

قیمت اپیلیدی سه کاره

اپی لیدی خشک و تر

در گذشته فقط دستگاه هایی در بازار موجود بودند که قابلیت استفاده تنها بر روی پوست خشک را داشتند. سپس دستگاه‌هایی تولید شدند که قابلیت استفاده در زیر دوش حمام را نیز داشتند و اصطلاحا به آنها اپیدی لیدی تر (ضد آب) می‌گویند. اپیلاتورهای تر نسبت به اپیلاتور خشک مزایایی دارد. به عنوان مثال درد این گونه دستگاه‌ها کمتر است و به میزان کمتری موجب قرمزی، التهاب و حساسیت پوست می‌شوند. از طرف دیگر کار کردن با اپی لیدی تر اندکی سخت‌تر و زمان بر تر است.

اپی لیدی‌های تر تنها با باتری قابل استفاده در زیر آب هستند. زیرا استفاده از این وسیله در هنگامی که به پریز برق مسلما کار خطرناکی است و شرکت‌های سازنده جهت جلوگیری از هر گونه حادثه این دستگاه‌ها طوری طراحی کرده‌اند که در زیر دوش آب تنها با باتری کار کنند.

باتری قابل شارژ

اپیلاتور ها به دو دسته با باتری و سیمی تقسیم بندی می‌شوند. عموما اپیلاتورهایی که دارای باتری هستند نسبت به اپیلاتور های سیمی عمر کوتاه‌تری دارند. همچنین اپی لیدی‌های سیم دار از قدرت بیشتر و عملکرد بهتری برخوردار هستند.

تعداد و جنس تیغه‌ها

در برخی از اپیلاتورها یک تیغه و در برخی دیگر چند تیغه تعبیه شده است. افزایش تعداد تیغه‌ها باعث سرعت بیشتری در اپی لیدی می‌شود اما از طرفی درد بیشتری را نیز ایجاد می‌کند. لازم به ذکر است که این درد مدت کوتاهی طول می‌کشد. همچنین این دستگاه‌ها از نظر جنس تیغه به دو نوع فلزی و سرامیکی تقسیم می‌شوند که نوع سرامیکی از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.

نوع سری

به طور معمول از اپی لیدی برای اصلاح پاها استفاده می‌شود. در صورتی که می‌خواهید از این وسیله برای سایر نواحی بدن نیز استفاده کنید باید دستگاه اپیلاتوری را خریداری کنید که دارای سری‌های متنوع و قابل تعویض است. همچنین اگر قصد استفاده از اپی لیدی برای صورت را بهتر است یک دستگاه مخصوص صورت را تهیه کنید. زیرا صورت ، پوست نازک و حساس‌تری نسبت به سایر نواحی بدن دارد و استفاده از اپیلاتورهای بدن ممکن است باعث وارد شدن آسیب به آن شود.

لوازم جانبی

یکی دیگر از مواردی که در هنگام خرید باید به آن دقت کنید، لوازم جانبی است. برخی از این دستگاه‌ها در کنار اقلامی همچون کیف نگهدارنده، برس تمیز کننده و برس‌های لایه بردار عرضه می‌شوند. برس‌های لایه بردار باعث تحریک موهای زیر پوستی و پاکسازی پوست می‌شوند.

مقایسه برندهای مختلف

اپی لیدی با برندهای گوناگونی در بازار موجود است. این موضوع می‌تواند تا حدی خرید یک دستگاه مناسب را سخت کند. از برندهای موجود در بازار می‌توان به فیلیپس، پاناسونیک، براون، اپتیما و پروویو اشاره کرد. براون یک برند معتبر آلمانی است که کالاهای آن از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و طرفداران بسیاری دارد. برند فیلپیس در هلند مشغول به فعالیت است و ویژگی بارز اپیلاتورهای آن کارایی آسان و کاربرد چندگانه است. گفته می‌شود که دستگاه های فیلپیس نسبت به براون درد کمتری را ایجاد می‌کنند. پاناسونیک نیز یکی دیگر از برندهای معتبر است که کالای آن همواره به کیفیت، عملکرد و دوام خوب معروف بوده‌اند.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه