چطور بهترین زودپز را انتخاب کنیم؟ راهنمای خرید زودپز برقی

بهترین زودپز

چطور بهترین زودپز را انتخاب کنیم؟ راهنمای خرید زودپز برقی

مقدمه

این روزها وسایل زیادی برای راحتی کار انسان‌ها به بازار آمده‌اند. یکی از فعالیت‌های روزمره انسان که تکنولوژی در تلاش است انجام آن را تا جای ممکن آسان‌تر کند، آشپزی است. یکی از مهم‌ترین وسایل موجود که کار آشپزی را آسان‌تر می‌کند، زودپز است. زودپز که در انواع مختلف در بازار یافت می‌شود با تکنولوژی تحت فشار خود علاوه بر زود پخته شدن مواد غذایی، خواص آن را نیز حفظ می‌کند. در این مطلب قرار است با شما همراه شویم تا بدانیم که برای خرید بهترین زودپز باید چه نکاتی را در نظر داشته باشیم.

لوازم خانگی

 

زودپز چیست و چگونه کار می‌کند؟

زودپز در حقیقت یک قابلمه معمولی با تکنولوژی بالاست. این تکنولوژی باعث می‌شود تا بخار حاصل از مواد در حال پخت با مواد غذایی در یک محفظه تحت فشار ترکیب شود. وقتی مایع به جوش می‌آید، بخار در داخل قابلمه محبوس می‌‌شود. این عمل باعث می‌شود که فشار در درون قابلمه افزایش یابد و دما به شدت افزایش یابد. ترکیب فشار و دمای زیاد باعث می‌شود که مواد غذایی سریع‌تر بپزند. زمان پخت غذاها داخل زودپز معمولا در حدود یک سوم زمان پخت مواد غذایی درون قابلمه معمولی است.

 

تفاوت زودپز برقی و زود پز گازی

اگر تصمیم به خرید زودپز گرفته‌اید، دو گزینه پیش روی شماست: زودپز برقی و زودپز گازی. هر دوی این زودپزها در مدت زمان کوتاهی با استفاده از حرارت تحت فشار، غذا را آماده می‌کنند اما تفاوت‌های قابل توجهی هم دارند. اگر قصد خرید دارید به خوبی این نکات را بررسی کنید تا بتوانید بهترین زودپز را خریداری کنید.

 

زودپز برقی

یکی از تفاوت‌های اصلی زودپز برقی و زودپز گازی در مکانیسم گرمایی داخلی است. زودپز گازی برای کار کردن، به منبع حرارتی جداگانه مانند اجاق گاز نیاز دارد درحالی‌که زودپز برقی می‌تواند به تنهایی کار کند چون دارای منبع گرمای یکپارچه داخلی مختص به خود است. یکی از ویژگی‌های بارز این وسیله که حتما باید در خرید بهترین زودپز به آن توجه کنید این است که زودپز برقی دارای فناوری زمان‌بندی دیجیتال است. با داشتن یک تایمر دیجیتال شما می‌توانید زمان و درجه حرارت آن را در بدو کار با توجه به نوع مواد غذایی‌ که می‌خواهید بپزید تنظیم کنید تا نیازی به مراقبت در طول مراحل پخت از طرف شما نداشته باشد.

پرفروش ترین زودپز

زودپز گازی

این نوع زودپز ارزان‌تر است و نسبت به زودپز برقی مزایایی هم دارد. ماندگاری زودپز گازی بیشتر است و قطعات و خدمات پس از فروش آن برای تعمیر به راحتی در دسترس است. این در حالی است که پس از اتمام دوره گارانتی زودپز برقی، تهیه قطعات و تعمیر آن ممکن است دشوار باشد یا از لحاظ اقتصادی به صرفه نباشد. بعلاوه پختن غذا در زودپزهای گازی سریع‌تر انجام می‌شود. اگر به دنبال بهترین زودپز گازی هستید ما به شما زودپزی را که تکنولوژی اینداکشن دارد پیشنهاد می‌کنیم. کفه اینداکشن سبب می‌شود تا سرعت نگهداری، توزیع و جذب حرارت از اجاق مغناطیسی بیشتر شود و این خود باعث می‌شود تمام نقاط زودپز به یک اندازه حرارت ببینند و به صورت یک دست پخته شوند.

زودپز گازی

چند مدل از بهترین برندهای زودپز در بازار

 

زودپز گازی ایرانی

اگر می‌خواهید یک زودپز گازی ایرانی خوب خریداری کنید، برند پارس استیل یکی از بهترین برندهای ایرانی موجود در بازار است که انواع مختلفی دارد. این برند که یکی از قدیمی‌ترین تولید کننده‌های قابلمه و زودپز استیل در ایران است، زودپزهایی با کیفیت، دوام و قیمت مناسب به مشتریان خود ارائه می‌دهد. برند پارس استیل زودپزهای گازی خود را در مدل‌های مختلفی عرضه می‌کند اما برخی از مشخصات آن شامل بدنه استیل ضد زنگ، داشتن درب پیرکس مقاوم در برابر حرارت است. کف ضخیم و دو جداره آن‌ها نیز باعث نچسبیدن و سوختن غذا می‌شود و سیستم تخلیه فشار در آن ایمنی بیشتری را هنگام پخت‌و‌پز فراهم می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب این برند ایرانی این است که با گارانتی حدودا ۳ ساله به مشتریان عرضه می‌شود. و قیمت مناسبی نسبت به خارجی‌ها دارد.

 

زودپز گازی خارجی

برندهای خارجی زیادی در بازار وجود دارد اما یکی از معروف‌ترین آن‌ها برند تفال است که محصول فرانسه است و طرفداران مختص به خود را داراست. زودپزهای تفال در کیفیت و تنوع‌های زیادی عرضه می‌شود که این خود یک مزیت است. تنها عیب آن داشتن قیمت بالا و عدم داشتن گارانتی است اما با وجود کیفیت بالای محصولات، خرید این مارک زودپز ارزش پیدا می‌کند. از بهترین و پرطرفدارترین مدل‌های تفال می‌توان به زودپز دوقلوی Secure 5 neo  با گنجایش ۶ لیتر و clipso precision  با گنجایش 6 لیتر اشاره کرد.

در ادامه راهنمای خرید بهترین زودپز باید به برند فیسلر اشاره کنیم که یکی از برندهای خوش‌نام آلمانی در بازار است که قدمتی طولانی دارد. زودپزهای فیسلر در اندازه‌ها و قیمت‌های گوناگونی در بازار وجود دارد که از قیمت نزدیک به ۲ میلیون تومانی برای زودپز ۵/۲ لیتری تا قیمت حدودا ۷ میلیون تومانی برای زودپز ۱۰ لیتری گازی متغیر هستند. از پرطرفدارترین مدل‌های این برند، می‌توان به مدل Vitavit اشاره کرد.

برند wmf یکی از برندهای زودپز لوکس در بازار ایران است. این برند آلمانی تمامی نیازها را برای داشتن بهترین زودپز به شما عرضه می‌کند اما باید توجه کنید که قیمت آن در بازار کمی گران است. برند wmf زودپزهای خود را در اندازه‌های مختلف عرضه می‌کند و قیمت آن از ۷ میلیون تومان تا ۱۵ میلیون تومان بسته به کیفیت، رنگ، حجم مخزن و چند تکه بودن آن متغیر است.

از دیگر برندهای زودپز می‌توان به برند آلمانی عرشیا، برند چینی زولن، زودپز آلمانی فلر و برندهای ایرانی سام و ویداس که به تازگی کار خود را در زمینه ساخت زودپز شروع کرده‌اند اشاره کرد.

 

زودپز برقی

یکی از برند‌های زودپز که در زمینه ساخت بهترین زودپز فعالیت می‌کند، برند آلمانی فلر است. از جمله مزیت‌های زودپز فلر می‌توان به تایمر و امکان تنظیم حرارت اشاره کرد که این امکان باعث می‌شود بتوانید آبگوشت، انواع خورش، حلیم، حبوبات، برنج و … را به سهولت بپزید. از دیگر امکانات زودپزهای این مدل، داشتن تنظیمات برای درست کردن کیک است. با وجود اینکه برند فلر یک برند لوکس و گران‌قیمت است، شرکت‌های ایرانی گارانتی ۲۴ ماهه به مشتریان ارائه می‌دهند که این خود یک مزیت است.

 

از دیگر برند‌های خارجی زودپز می‌توان به زودپزهای میگل اشاره کرد. زودپزهای میگل کیفیت و قیمت متناسبی نسبت به برندهای خارجی دیگر دارند. اگر در آشپزی تجربه زیادی ندارید، مدل GPC 106 که ظرفیت شش لیتری دارد پاسخگوی نیازهای شماست. از دیگر مزیت‌های این برند می‌توان به نچسب بودن ظرف و داشتن پنلی برای تنظیم درجه حرارت برای پخت انواع غذاها اشاره کرد. البته در مورد برند میگل به تازگی شنیده‌ها حاکی از آن است که این برند داخل ایران تولید می‌شود.

 

سخن آخر

سعی کنید در انتخاب بهترین زودپز به همه جوانب دقت کنید. حجم مخزن، جنس بدنه، میزان فشار، تایمر، دقت و… همه باید با توجه به نیازهای شما در نظر گرفته شوند. خوشبختانه فروشگاه لوازم خانگی پروهوم می‌تواند در زمینه تهیه انواع برندها و مدل‌های مختلف زودپز به شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت عالی را برای خرید بهترین زودپز از دست ندهید و وارد این لینک شوید.

 

تفاوت زودپز برقی و گازی چیست؟

هر دوی این زودپزها در مدت زمان کوتاهی با استفاده از حرارت تحت فشار، غذا را آماده می‌کنند اما تفاوت‌های قابل توجهی هم دارند. اگر قصد خرید دارید به خوبی این نکات را بررسی کنید تا بتوانید بهترین زودپز را خریداری کنید.

پر فروش ترینزودپزهای بازار در چه بازه قیمتی هستند؟

بیشتر زودپز های ایرانی بازار در رنج قیمتی ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون تومان هستند.
بیشتر زودپز های خارجی بازار در رنج قیمتی ۶ میلیون تومان تا ۸ میلیون تومان هستند.

معروف ترین برندهایزودپزهای بازار چی هستند؟

معروف ترین برندهای ایرانی پارس استیل و برندهای خارجی تفال، فیسلر و وی ام اف هستند.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه