چطور بهترین فر برقی را انتخاب کنیم؟ راهنمای انتخاب فر برقی

راهنمای خرید فر برقی

چطور بهترین فر برقی را انتخاب کنیم؟ راهنمای انتخاب فر برقی

مقدمه

اگر اجاق گازتان صفحه‌ای است، داشتن یک فر در آشپزخانه ضروری است. فرهای برقی می‌توانند کباب کنند، شیرینی بپزند، پیتزا و لازانیا درست کنند و پخت بسیاری از غذاها را برای شما آسان‌تر کنند.

اکثر فرهای موجود در بازار برقی هستند. ما در این مطلب به شما درباره انتخاب بهترین فر برقی کمک می‌کنیم. در کل، طبق بررسی‌های انجام شده فرهای برقی کمی بهتر از فرهای گازی؛ به ویژه در کباب کردن، عمل می‌کنند. به‌علاوه، برای نصب آن نیازی به لوله کشی گاز در خانه خود ندارید. یک برق‌کار می‌تواند برق را به هر جایی از آشپزخانه شما بکشد تا فر برقی خود را در مکانی مناسب نصب کنید.

دو مورد از نکاتی که حتما باید قبل از خرید فر برقی در نظر داشته باشید، دانستن ویژگی‌ها و قیمت آن است. فری را انتخاب کنید که به بودجه شما بخورد. سعی کنید فری را بخرید که با توجه به بودجه‌تان بهترین کیفیت ممکن را داشته باشد.

این مطلب راهنمایی برای انتخاب فر برقی است. پیش از خرید فر گازی آن را با دقت بخوانید و سپس تصمیم‌گیری کنید.

لوازم خانگی

قبل از خرید به چه نکاتی دقت کنیم؟

پیش از خرید بهترین فر برقی باید به چند نکته توجه ویژه‌ای کرد. در ادامه به بررسی این نکات می‌پردازیم.

اندازه

اندازه فری که انتخاب می‌کنید تا حد زیادی به آشپزخانه شما بستگی دارد. اولین چیزی که باید بدانید این است که چقدر فضای موجود در آشپزخانه خود دارید. فرهای برقی دو مدل 60 و 90 سانتی‌متر عرض دارند. بنابراین به اندازه‌ای فکر کنید که برای طراحی آشپزخانه شما بهترین است. به فضای داخلی فر و همچنین اندازه‌های بیرونی آن نگاه کنید تا مطمئن شوید که تابه‌ها و سینی‌های پخت شما را در خود جای می‌دهد.

تمیز کردن

افراد کمی از تمیز کردن فرهای برقی لذت می‌برند. اما داشتن ویژگی خودتمیزشوندگی می‌تواند مقداری در وقت و انرژی شما صرفه‌ جویی کند. فرهای برقی‌ای که ویژگی خود تمیز شوندگی دارند، اغلب از عایق بیش‌تری برخوردارند. این نوع فرها گرما را بهتر حفظ می‌کنند که این خود باعث صرفه جویی در هزینه‌های انرژی می‌شود.

 رنگ

فرهای برقی استیل چند سالی است که طرفداران زیادی دارند و قبل از آن فرهای مشکی بسیار محبوب بودند. فرهای سفید یا عاجی انتخاب‌های رایجی هستند، به‌ویژه برای آشپزخانه‌هایی با کابینت‌های رنگ روشن. وقتی نوبت به انتخاب رنگ فر می‌رسد، بهتر است رنگ آن را با سایر لوازم آشپزخانه خود مانند یخچال، اجاق گاز و ماشین ظرفشویی هماهنگ کنید.

 محل

هر نوع فری را که انتخاب می‌کنید، باید تصمیم بگیرید که آن را در کجای آشپزخانه قرار دهید. برای چیدن غذاهای داغ به یک فضای مناسب در نزدیکی فرها نیاز دارید، بنابراین داشتن فضای کافی در نزدیکی آن یک مورد ضروری است. همچنین نزدیکی سایر وسایل آشپزخانه به اجاق گاز را در نظر بگیرید تا زمانی را که باید در حین پخت و پز صرف کنید به حداقل برسانید. قرار دادن اجاق‌های دوتایی در کنار هم به‌جای چیدن عمودی آن‌ها، یکی دیگر از ایده‌های مد روز در طراحی آشپزخانه است.

انواع فر برقی

یکی از اولین تصمیماتی که باید در خرید بهترین فر برقی بگیرید این است که چه نوع فری باید انتخاب کنید. در ادامه این راهنمای انتخاب فر برقی چند نوع از مدل‌های مرسوم را با یکدیگر بررسی می‌کنیم.

فر توکار تکی

این نوع فرها فقط یک فر برای پخت، کباب کردن و گریل کردن دارند. اما معمولا فضای کافی برای پختن بیشتر چیزها را دارند. مدل‌های متوسط حدود ۶۰ سانتی‌متر ارتفاع دارند و می‌توانند تقریبا در هر جای آشپزخانه شما جای بگیرند. هنگام نصب فر توکار تکی دقت کنید که در ارتفاعی نصب شوند که دسترسی به پنل‌های آن راحت باشد. فر برقی توکار تکی داتیس با مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف در سایت پروهوم موجود می‌باشد. برای خرید آن فقط کافی است به این لینک مراجه کنید.

فرهای دوتایی

این نوع فرها حدود 90 سانتی‌متر ارتفاع دارند و باید در کابینت ها در سطح چشم قرار گیرند. از مزایای این نوع فر می‌توان به استفاده همزمان از هر دوی فرها اشاره کرد. می‌توانید از گریل در فر بالا استفاده کنید و همزمان در فر اصلی غذا یا شیرینی بپزید. یا می‌توانید دو فر را به طور همزمان استفاده کنید و غذاهایی را بپزید که به دماهای متفاوتی نیاز دارند. هر چند این فرها فضای بیشتری را در آشپزخانه شما نسبت به یک اجاق گاز اشغال می‌کنند. به علاوه تنوع مدل‌های آن کم‌تر است. همانند مدل تکی، فر گاز برقی دوتایی باید در ارتفاعی نصب شود که امکان دسترسی آسان را فراهم کند. یعنی فر بالایی باید به راحتی در دسترس باشد و فر پایینی نباید بیش از حد نیاز به خم شدن داشته باشد.

ویژگی‌های فر برقی

هر چه فر برقی امکانات بیشتری داشته باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. با این حال، برخی از این ویژگی‌ها علاوه بر ایمنی، راحتی را نیز افزایش می‌دهند. در ادامه به معرفی برخی از ویژگی‌ها می‌پردازیم تا شما را در انتخاب بهترین فر برقی یاری کنیم.

راهنمای انتخاب فر برقی

پخت با هوا

این عملکرد فر به شما این امکان را می‌دهد که غذاهای ترد مانند سیب زمینی سرخ شده را بدون خرید سرخ کن با هوا بپزید. کارکرد این ویژگی  همانند سرخ کن‌های بدون روغن است. برخی از فرهای دارای سینی‌های مخصوص برای سرخ کردن هستند. این سینی‌ها اجازه می‌دهد هوای گرم در حین پخت و پز گردش کند. هر چند برخی از تولیدکنندگان این سینی را جداگانه می‌فروشند.

قفل کودک

این ویژگی به شما امکان می‌دهد کنترل‌های فر را غیرفعال کنید و برای خانواده‌هایی که بچه دارند توصیه می‌شود. این ویژگی یکی از مهم‌ترین گزینه‌ها برای انتخاب فر برقی توسط خانواده‌ها هستند.

وای‌فای

اکثر فرهای متصل به وای‌فای با یک برنامه در گوشی هوشمند شما کار می‌کنند. این برنامه به شما امکان می‌دهد دمای فر را بررسی کنید، تایمر فر را تنظیم کنید یا حتی دمای داخلی هر چیزی را که می‌پزید بررسی کنید. همچنین با استفاده از این برنامه می‌توانید مطمئن شوید که فر را خاموش کرده‌اید یا خیر. این ویژگی برای کسانی که وسواس یا فراموشی دارند و خارج از منزل نمی‌دانند فر را خاموش کرده‌اند یا نه بسیار مفید است.

گردش هوا

بسیاری از فرهای برقی با قیمت متوسط و بالاتر دارای یک یا چند فن کانوکشن هستند که هوای گرم را به گردش در می‌آورند. این ویژگی می‌تواند زمان پخت برخی غذاها را کاهش دهد.

برنامه یخ زدایی

اگر کارمند هستید و وقت زیادی ندارید این ویژگی مختص به شما طراحی شده است. با استفاده از این ویژگی می‌توانید یخِ مواد غذایی‌ای را که تازه از فریزر در آورده‌اید آب کند. برنامه یخ زدایی برای آب کردن یخ سبزیجات و گوشت بسیار عالی است‌.

امتیاز ما
mohamad ali zakeri
ارسال دیدگاه