کاربرد گوشتکوب برقی، وسیله‌ای که کار در آشپزخانه را برای شما راحت می‌کند

کارایی گوشت کوب برقی

کاربرد گوشتکوب برقی، وسیله‌ای که کار در آشپزخانه را برای شما راحت می‌کند

 

مقدمه

با صنعتی شدن زندگی‌های امروزی و درگیری انسان‌ها با مشغله‌های روزمره وقت و زمان کافی برای درست کردن وعده‌های غذایی هم به شدت کاهش یافته است. در همین زمان تکنولوژی به کمک انسان آمده و با خلق وسایلی جدید، کار پخت‌وپز را برای آن‌ها آسان‌تر کرده است. یکی از این وسایل گوشتکوب برقی است که در گذشته بیشتر در رستوران‌ها و هتل‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفته اما امروزه به یک وسیله کاربردی در آشپزخانه منازل تبدیل شده است. وسیله‌ای که بیشتر برای له کردن، خورد کردن و پوره کردن مواد غذایی به خصوص مواد غذایی نرم به کار می‌رود و در مدل‌های گوناگونی ساخته و به بازار عرضه شده است. در این مطلب قرار است همراه یکدیگر کاربرد گوشتکوب برقی را بررسی کنیم و ببینیم که یک گوشتکوب برقی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد.

لوازم خانگی

گوشتکوب برقی

گوشتکوب برقی یک وسیله آشپزخانه است که با طراحی ساده خود سبب آسان‌تر شدن کارهای آشپزی شده است. این وسیله که در آشپزخانه ایرانی وسیله‌ای کاربردی برای درست کردن غذاهایی مانند آبگوشت و کشک بادمجان است، زمان تهیه این غذاها را به حداقل می‌رساند و جایگزینی مناسب برای ابزارهای سنتی مانند گوشتکوب‌های معمولی و قدیمی است که نیاز به انرژی و وقت بسیار دارند. البته مدل‌های پیشرفته‌تر و گران‌تر کارایی بیشتری از درست کردن پوره و له کردن مواد غذایی دارند که در ادامه به انواع مدل‌های آن خواهیم پرداخت.

 

گوشتکوب برقی ساده

این مدل همان گونه که از اسمش پیداست، ساختار ساده‌ای دارد و تنها بر روی انجام یک کار تمرکز دارد. گوشتکوب برقی ساده که به آن گوشتکوب تک کاره نیز گفته می‌شود برای کارهایی چون پوره کردن، خرد کردن و له کردن مواد غذایی بیشترین کاربرد را دارد. این مدل گوشتکوب برقی معمولا لوازم جانبی زیادی ندارد و از سه تیکه‌ تیغه، دسته و مخزن تشکیل شده است. دسته را می‌توان از پایه که در کف آن تیغه هست جدا کرد و آن را به طور کامل شست. در این مدل گوشتکوب‌ها تیغه‌ها از 2 یا 4 پر تشکیل شده‌اند. در هنگام خرید گوشتکوب‌برقی‌های تک کاره بسته به نوع استفاده به پلاستیکی یا فلزی بودن پایه نیز توجه کنید.

کارایی گوشتکوب برقی
گوشتکوب برقی

گوشتکوب برقی چند کاره

تفاوت این مدل گوشتکوب با گوشتکوب ساده در لوازم جانبی و به طبع برای انجام کارهای متفاوت قدرت آن است. گوشتکوب برقی چندکاره دارای لوازم جانبی‌ای مانند همزن، رنده‌های مختلف، یخ خردکن، آسیاب، خوردکن است که کار آشپزی را برای شما راحت‌تر می‌کند. کارایی گوشتکوب برقی چند کاره به نسبت گوشتکوب برقی یک کاره بیشتر است و به دنبال آن قیمت بیشتری نسبت به مدل تک کاره دارد. هر چند برندها و مدل‌های گوناگونی در بازار وجود دارد که امکانات مختلفی را ارائه می‌دهد پس دست شما بسته به کارکردی که از این دستگاه می‌خواهید، برای انتخاب کاملا باز است.

کارایی گوشتکوب برقی

کاربرد گوشت کوب برقی

وسیله‌ برقی‌ای که در این متن در حال صحبت از آن هستیم یکی از پرکاربردترین وسایل موجود در آشپزخانه است که شاید اکثر مردم خرید آن را غیر ضروری می‌دانند. در ادامه به چند مورد از کاربرد گوشت کوب برقی خواهیم پرداخت تا بدانیم چرا باید از گوشت کوب برقی استفاده کرد.

  • گوشت کوب برقی برای درست کردن انواع سس‌ها و سوپ‌ها و پوره‌ها مناسب است.
  • یکی از اصلی‌ترین کاربردهای گوشت کوب برقی، پوره کردن سیب زمینی است که برای غذاهای زیادی مانند سالاد الویه کارایی دارد.
  • درست کردن حلیم کار وقت‌گیری است که با داشتن یک گوشتکوب برقی قوی و مناسب می‌تواند آسان‌شود.
  • اگر فرزند کوچک در منزل دارید، با گوشتکوب برقی میوه‌ها را پوره کنید یا آبمیوه طبیعی بگیرید.
  • برخی از مدل‌ها که تیغه مخصوص و قوی دارند، برای خورد کردن یخ نیز مناسب هستند.
  • حتی می‌توانید از گوشتکوب برقی برای هم‌ زدن تخم مرغ و مایه کیک و شیرینی استفاده کنید.

این موراد تنها چند مورد از کاربرد گوشت کوب برقی است. اگر می‌خواهید در وقت و زمانتان صرفه جویی شود و آشپزی به یک عمل ساده و لذت بخش برای شما تبدیل شود، باید حتما در فکر تهیه یک گوشتکوب برقی مناسب با نیازتان باشید.

 

برای خرید گوشتکوب برقی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

با توجه به کاربرد گوشتکوب برقی و لزوم آن برای بودن در آشپزخانه، بهتر است نکاتی را برای خرید آن در نظر داشته باشید.

 

۱. کیفیت و جنس

بهتر است گوشتکوب برقی‌ای را تهیه کنید که چند سال برای شما دوام داشته باشد. گوشتکوب‌های برقی که دارای تیغه‌های فولادی ضد زنگ هستند، بهترین گزینه است. گوشتکوب‌های برقی دارای تیغه‌های پلاستیکی زیاد مناسب نیستند چون نمی‌توانند میزان نیروی وارده به مواد غذایی را تحمل کنند و ممکن است خم بشوند یا بشکنند اما اگر بودجه کمی دارید این گزینه را هم می‌توانید بررسی کنید. احتمال خم‌شدگی در تیغه‌های آلومینیومی نیز وجود دارد. به این نکته نیز توجه کنید که معمولا دسته‌ها از جنس پلاستیک‌ هستند وبا جنس تیغه فرق دارن.

 

۲. طراحی

این مورد به تیغه‌های گوشتکوب برقی بستگی دارد. برخی از مدل‌های قدیمی شامل یک صفحه تخت با سوراخ است در حالیکه بیشتر مدل‌ها از تیغه‌های فلزی یا پلاستیکی استفاده می‌کنند. ما به شما مدل تیغه دار را پیشنهاد می‌کنیم چون پاک کردن آن‌ها پس از استفاده به مراتب راحت‌تر است.

 

۳. دسته

سعی کنید گوشتکوب برقی‌ای را انتخاب کنید که دارای دسته پلاستیکی باشند. پلاستیک عایق گرماست و باعث می‌شود دستان شما موقع استفاده از این وسیله و کار با مواد غذایی داغ نسوزد. از ضد لغزش بودن و محکم چفت شدن دسته با تیغه نیز مطمئن شوید تا کارایی گوشتکوب برقی برای شما به حداکثر برسد.

 

۴. توان یا قدرت

هر چه قدرت گوشتکوب برقی بیشتر باشد سرعت کار و عملکرد بهتری دارد. این نکته مخصوصا در خرید گوشتکوب‌برقی های با لوازم جانبی زیاد بیشتر حائز اهمیت می‌باشد.

 

۵.جنس پایه

گوشتکوب برقی ها از نظر جنس پایه به دو دسته فلزی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند. که اکثر خانم‌ها به دلیل مقاومت بیشتر فلز در برابر ضربه و حرارت جنس فلزی در هنگام خرید ترجیح می‌دهند. ولی این را نیز در نظر داشته باشید که اگر گوشت کوب برقی را قرار است در ظرف خاص استفاده کنید و نگران آسیب دیدن آن ظرف هستید حتما باید جنس پایه پلاستیکی باشد تا ظرف شما آسیب نبیند.

 

علاوه بر نکات بالا سعی کنید گوشتکوب برقی‌ای را تهیه کنید که تمیز کردن آن چه به صورت دستی و چه در ماشین ظرفشویی آسان باشد و هیچ گوشه اضافی برای ماندن مواد غذایی در آن نباشد. رعایت این نکات در هنگام خرید سبب می‌شود که از کاربرد گوشتکوب برقی بیشترین استفاده را ببرید.

 

سخن آخر

در حال حاضر بهترین برندهای گوشتکوب برقی شامل براون، پاناسونیک، فیلیپس، مولینکس، فلر و تفال است. در ایرانی ها نیز پارس خزر چند مدل پایه پلاستیکی تولید و عرضه کرده است. خوشبختانه فروشگاه لوازم خانگی پروهوم می‌تواند در زمینه تهیه هرکدام از این برندها به شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت عالی را برای خرید گوشتکوب برقی از دست ندهید و وارد این لینک شوید.

برای خرید گوشتکوب برقی باید به چه نکاتی دقت کنیم؟

۱. کیفیت و جنس ۲. طراحی ۳. دسته ۴. توان یا قدرت ۵. جنس پایه

پر فروش ترینگوشتکوب برقی های بازار در چه بازه قیمتی هستند؟

بیشتر گوشت کوب برقی های تک بازار در رنج قیمتی۸۰۰ هزار تومان تا ۱ میلیون و پانصد هزار تومان هستند.
بیشتر گوشت کوب برقی های چند کاره باار در رنج قیمتی ۲ میلیون تا ۳ میلیون هستند.

معروف ترین برنده هایگوشتکوب برقی چی هستند؟

معروف ترین برند گوشت کوب برقی که مبدا آن است برند براون است.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه