کدام اتو بخار بهتر است؟ | راهنمای انتخاب بهترین  اتو بخار در پروهوم

اتو بخار چه مارکی خوبه

مقدمه

در این مطلب قصد داریم مشخصات اتو بخار خوب را توضیح دهیم. اتو کردن به فرآیند از بین بردن چین و چروک از لباس و پارچه می‌گویند و این کار با گرم کردن اتو بخار و فشار دادن آن روی لباس انجام می‌شود.

اتوکشی کاری است که برخی از ما دوست داریم و البته خیلی از ما هم به‌خاطر خسته کننده بودنِ آن از زیر انجام کار در می‌رویم، اما همه باید حداقل اصول اولیه اتو و اتو کشیدن را بدانند زیرا ممکن است در موارد اضطراری لازم باشد.

آشنایی با فرآیند مناسب و اتوکشی مناسب، باعث می‌شود خسته کننده بودنِ این کار کم‌تر شود. اتوها از نظر ویژگی‌ها، برند، قیمت و مدل متفاوت هستند. اتوهای کوچک و قابل حمل برای مسافرت و اتوهای بزرگ و حرفه‌ای برای خیاط‌ها و کسانی که می خواهند جلوه لباس خود را به‌طور کامل نشان دهند، مناسب هستند.

هنگام خرید می‌توانید ویژگی‌های مورد نیاز و محدوده قیمتی را که برای انتخاب بهترین اتو بخار در نظر دارید، بررسی کنید. همچنین فراموش نکنید که دوام، مدت گارانتی، سهولت استفاده و غیره را حتما مد نظر قرار دهید.

در ادامه به مشخصات اتو بخار خوب و انواع مدل‌های آن خواهیم پرداخت تا به شما در انتخاب بهترین اتو بخار کمک کنیم.

ابتدا به بررسی ۵ مدل اتو خواهیم پرداخت.

اتوی معمولی

این نوع اتو متداول‌ترین و ساده‌ترین نوع اتو است. اتوی معمولی دارای صفحه‌ای برای کنترل دما با توجه به نوع پارچه هستند. این نوع اتو معمولا دارای صفحه کف فلزی است. اتوهای معمولی، معمولا ارزان قیمت هستند و به راحتی در بازار یافت می‌شوند. اما اتو معمولی ممکن است بهترین اتو برای شما نباشد. گاهی اوقات حین اتوکشی نیاز به اسپری کردن آب دارید که این نوع اتو از این ویژگی بی‌بهره است. اتوهای معمولی اغلب سنگین هستند و ویژگی‌هایی مانند خاموش شدن خودکار[ترموستات] را که باعث می‌شود دمای صفحه اتو در طول اتوکشی ثابت بماند، ندارند. معمولا دیگر این نوع اتو در بازار یافت نمی‌شود و منسوخ شده‌ است.

مشخصات اتو بخار خوب

اتو بخار

اکثر اتوهایی که توسط خیاط‌ها در بازار استفاده می‌شود اتو بخار است. این اتوها شامل مخزن کوچکی هستند که آب در آن ذخیره می‌شود. این مخزن کوچک پر از آب است و به اتو بخار اجازه می‌دهد بخار تولید کند. این ویژگی کمک می‌کند که لباس‌ها بهتر و سریع‌تر صاف شوند، بخصوص در لباس‌های نخی و پنبه‌ای. همینطور چین و چروک‌های سرسخت با بخار برطرف می‌شوند.

این ویژگی به دلیل داشتن قابلیت اسپری است. اسپری کردن بخار بر روی لباس، سبب می‌شود تا چین و چروک لباس‌ها راحت‌تر باز شود. از دیگر ویژگی‌های متداول موجود در این محصول می‌توان به خاموش شدن خودکار و سیم جمع شونده اشاره کرد. اما وجود مخزن در درون بدنه اصلی اتو، جزو معایب اتو بخار نیز به شمار می‌رود. وجود آب در درون مخزن این نوع اتو، سبب سنگینی اتو می‌شود. سنگینی اتو باعث می‌شود که دستتان هنگام کار با دستگاه خسته شود. همچنین مخزن اتوبخار نسبت به مدل‌های دیگر کوچک است و باید زود به زود پر از آب شود.

وجود این ویژگی‌ها باعث شده است که این مدل اتو، به‌عنوان یکی از پرطرفداترین اتو بخارهای موجود در بازار شناخته شود و اکثر مردم از همین نوع اتو بخار استفاده ‌کنند.

مشخصات اتو بخار خوب

در حال حاضر بهترین اتو بخار ایرانی شامل برندهای پارس خزر و سایا است. در مورد بهترین اتو بخار خارجی نیز بهتر است سری به برندهای فیلیپس و تفال بزنید.

اتو مخزن دار

اگر حجم زیادی از لباس برای اتوکشی دارید، اتو مخزن دار بهترین گزینه برای شماست. مخزن در اتو مخزن دار به صورت جداگانه تعبیه شده است. مخزن و اتو با لوله‌ای به یکدیگر متصل هستند. این قابلیت سبب می‌شود تا آب بیشتری در مخزن ذخیره شود. بنابراین برای کسانی که در روز لباس زیادی برای اتوکشی دارند، گزینه مناسبی است.

این نوع اتو چند تفاوت با اتو بخار دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

  • قدرت اتو بخار مخزن دار از اتو بخار بیشتر است.
  • اتو بخار مخزن دار برخلاف اتو بخار بیشتر از قدرت آب و بخار آب برای اتوکشی استفاده می‌کند در حالی‌که در اتو بخار بیشترین کار را وزن دستگاه انجام می‌دهد تا بخار آب.
  • حجم مخزن آب در اتو بخار مخزن دار چند برابر بیشتر از اتو بخار است.
  • چون آب مورد نیاز داخل مخزن دستگاه است وزن اتو کمتر از اتو بخار می‌باشد.

باید به این نکته توجه کنید که اتوی مخزن دار فضای زیادی اشغال می‌کند. به علاوه شما برای استفاده از آن نیاز به یک میز اتوی مخصوص دارید. چون فضای میزهای اتوی معمولی موجود در بازار، برای این نوع اتو مناسب نیست. قیمت بالای این محصول هم از دیگر معایب آن است که باید در هنگام خرید به آن دقت کنید.

در زمینه بهترین اتو بخار مخزن دار دستتان برای انتخاب کاملا باز است. برندهای زیادی در زمینه فروش اتو مخزن دار فعالیت می‌کنند. فیلیپس، بوش، جانسون، زلمر، ساپر، دی اس پی، تاروس و ماکان (ساخت کشور ترکیه)، سیلتر و تفال از جمله این برندها هستند.

اتو بخار پرسی

این مدل اتو بخار که از وسایل خانه مدرن به‌شمار می‌رود، توانسته‌ است در چند سال اخیر به یکی از محبوب‌ترین انواع اتو بخارها تبدیل شود. این نوع اتو برای کسانی که از اتو زدن با اتو بخارهای معمولی خوششان نمی‌آید و دوست دارند سریع‌تر کارشان را انجام دهند، بهترین اتو بخار به‌شمار می‌رود. همچنین اگر به خط اتو شلوار خود یا خانواده‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، خرید یک اتو بخار پرسی باید در اولویت شما باشد. برای خرید اتو بخار پرسی حتما باید به تناسب فضای منزل خود، مساحت و عرض اتو دقت کنید.

اتوهای پرسی معمولا در عرض‌های مختلفی تولید می‌شوند که معروف‌ترین آنها 60 و 90 سانتی می‌باشد. اتوی 90 سانتی فضای زیادی اشغال می‌کند. هر چند برای اتوکشی لباس‌های بزرگ بهترین گزینه همان اتوهای 90 سانتی است. زیرا می‌تواند سطح زیادی از لباس را  همزمان اتو کند. برای خانواده‌های کوچک که فضای محدودی دارند، یک اتوی 60 سانتی هم می‌تواند کارایی خوبی داشته باشد. اگر مستاجر هستید، خرید این نوع اتو به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اتو بخار پرسی جاگیر است. این عیب باعث می‌شود که شما ندانید که اتو در خانه بعدی شما جا می‌شود یا خیر.

از دیگر نکاتی که موقع خرید این نوع اتو باید به آن توجه کرد می‌توان به توان محصول، ارتفاع، پنل کنترل، سیستم ضد چکه و ضد رسوب، جنس کفی، وجود ترموستات، سیستم بخاردهی بالا یا پایین (یا هر دو)، لوازم جانبی و… اشاره کرد.

به غیر از جاگیر بودن، اتو بخار پرسی معایب دیگری نیز دارد. گران‌تر بودن آن نسبت به اتو بخار یکی از این معایب است. همچنین در اتو بخار پرسی شما نمی‌توانید گوشه‌های لباس را مانند سر آستین، یقه و کنار دکمه‌ها به دقت اتو بکشید. برای همین در کنار یک اتو پرسی باید باید یک اتو بخار استفاده شود تا نتیجه‌ای مطلوب برای شما حاصل شود.

از جمله بهترین برندهای خارجی اتو پرس در بازار می‌توان سرجیو، ژانومه، برلیانت، بایترون و هوگارو را نام برد که اغلب آن‌ها بهترین برند در زمینه ساخت اتو بخار پرسی هستند. برند پارس خزر هم برای برند ایرانی اتو بخار پرسی پیشنهاد می‌شود.

کدام اتو بخار بهتر است؟ | راهنمای انتخاب بهترین  اتو بخار در پروهوم

اتو بخارگر

این مدل اتو جدیدترین نوآوری در زمینه اتوهای بخار است. بخارگرها با ویژگی‌هایی که دارند یکی از بهترین اتو بخارها برای از بین بردن چین و چروک‌های خیلی قوی محسوب می‌شوند. این نوع اتوها که به اتوهای ایستاده نیز معروف هستند، بهترین گزینه برای از بین بردن چروک‌های پرده در خانه‌اند. مزون‌های لباس برای از بین بردن چروک لباس‌ها از این نوع اتو استفاده می‌کنند. از دیگر مزیت‌های بخارگر می‌توان به از بین بردن چروک‌ لباس‌های سخت مانند کت و شلوار و لباس مجلسی زنانه به خصوص لباس عروس اشاره کرد.

اگر به دنبال بهترین اتو بخار این مدل یعنی اتو بخارگر هستید، برندهای روونتا، بایترون، هاردستون، تفال، مایدیا و فیلیپس به شما پیشنهاد می‌شود که با توجه به نیاز و بودجه خود، می‌توانید مدل‌های مختلف موجود در بازار را بررسی، انتخاب و خرید کنید.

سخن آخر

خوشبختانه سایت پروهوم در زمینه فروش و ارائه بهترین اتو بخار ایرانی و خارجی و در انواع مدل‌ها معروف است و شما می‌توانید به راحتی مدل مورد نظر خود را انتخاب و خرید کنید. فقط کافی است به این لینک سر بزنید.

چند مدل اتو در بازار وجود دارد؟

۵ مدل اتو در بازار موجود است: اتو معمولی، اتوبخار، اتومخزن دار، اتوبخار پرسی و اتوبخار

پر فروش ترین اتوبخارهای بازار در چه بازه قیمتی هستند؟

بیشتر اتوبخار محبوب در رنج قیمتی ۱ میلیون تومان تا ۲ میلیون تومان هستند.

معروف ترین برنده های اتو چی هستند؟

معروف ترین برندهای اتو فیلیپس، تفال، رونتا و بوش هستند.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه