یک سشوار خانگی خوب چه ویژگی‌هایی دارد؟

بهترین سشوار حرفه‌ای

مقدمه

وقتی صحبت از خرید سشوار می‌شود، داشتن یک سشوار با کیفیت باعث سلامت بیشتر موهای شما می‌شود. سشوار مناسب باعث می‌شود احتمال شکستگی و سوختن موهای شما کاهش یابد. چند مورد است که هنگام خرید سشوار خانگی باید بیشترین دقت را به آن‌ها کنید. قدرت، وزن و ویژگی‌های بخصوصی است که ممکن است سشوار کردن موهای شما راحت‌تر کند، از جمله این موارد است.

لوازم خانگی

انتخاب جنس سشوار

برای موهای ضخیم و وز شده به دنبال سشوارهای یونی یا تورمالین باشید. این نوع سشوارها با دادن یون‌های منفی به خشک شدن سریع‌تر قطرات آب روی موها کمک می‌کنند. در نتیجه احتمال اینکه بعد از خشک شدن موهای شما وز شود کمتر است. قیمت خشک کن تورمالین از خشک کن معمولی یونی بیشتر است. با این حال، اگر موهای بسیار ضخیم یا وز دارید، حتما روی خرید آن فکر کنید. سشوار یونی یا تورمالین نیز برای هر نوع مویی که خشک شدن آن دشوار است، کاربرد دارد. اگر موهای نازکی دارید، از خرید سشوارهای یونی خودداری کنید.

بهترین سشوار خانگی

اگر موهای نازک یا خشک دارید، به انتخاب و خرید یک سشوار خانگی سرامیکی یا چینی فکر کنید. سشوارهایی که دارای محفظه پلاستیکی یا فلزی با روکش سرامیک یا چینی هستند، گرمای کمتری ایجاد می‌کنند. این نوع سشوارها گزینه مناسبی برای موهای نازنک یا خشک هستند. اگر مطمئن نیستید که چه نوع سشوار خانگی‌ای بخرید، مدل سرامیکی یا چینی در واقع برای همه انواع مو مناسب است. سشوارهای سرامیکی یا چینی نیز از یون‌های منفی برای جلوگیری از وز شدن استفاده می کنند و باعث می‌شوند بتوانید موهای خود را سریع‌تر خشک کنید. برخی از سشوارهای سرامیکی یا چینی دارای فناوری مادون قرمز هستند. این بدان معناست که از امواج انرژی طولانی‌تری استفاده می کنند. این امواج به مو نفوذ می‌کند و مو را از داخل به بیرون خشک می‌کنند.

اگر موهای پرپشتی دارید از سشوار خانگی تیتانیومی استفاده کنید. سشوار تیتانیومی گرما را در دمای ثابت و یکنواخت ایجاد می‌کند. توجه داشته باشید که این نوع سشوار بیش از حد داغ می‌شود بنابراین برای موهای نازنک یا آسیب دیده انتخاب مناسبی نیستند. با این حال، اگر موهای پرپشتی دارید، سشوار تیتانیومی می‌تواند زمان خشک شدن موهای شما را کاهش دهد.

سشوار کراتینی هم یک نوع سشوار حرفه‌ای است که بیشتر برای کراتین کردن موها در سالن‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع سشوارها باید قدرت و موتور قوی داشته باشند و در عین حال وزن سبکی داشته باشند. یک سشوار سبک برای ساعت‌های طولانی‌ای که قرار است برای خشک کردن مو استفاده شود، مناسب است.

 

انتخاب قدرت

توان و وات سشوار میزان سختی و سرعت موتور آن را اندازه گیری می‌کند. هرچه قدرت آن بیشتر باشد، سریع‌تر قادر خواهید بود موهای خود را خشک کنید. سشوارهای خانگی با توان کم معمولا ارزان‌تر هستند. هرچند برای انتخاب بهترین سشوار خانگی، باید آنهایی را که دارای وات بیشتر هستند جایگزین کنید. برای یک سشوار خانگی مناسب به دنبال سشواری باشید که توان آن حداقل ۱۵۰۰ وات است.

اگر موهای شما بسیار ضخیم است و خشک شدن آنها دشوار است از یک سشوار با قدرت بین ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ وات استفاده کنید. این نوع سشوارهای مشابه سشوارهایی هستند که در آرایشگاه‌ها استفاده می‌شوند. بنابراین می‌توانید با این نوع سشوارها به همان نتیجه‌ مطلوب که در سالن‌های آرایش به آن دست پیدا می‌کنید، برسید.

 

درجه حرارت

یک سشوار خانگی با تنظیمات حرارتی متعدد پیدا کنید. به دنبال سشواری باشید که تنظیمات حرارت کم، متوسط و زیاد را ارائه دهد. اینگونه می‌توانید از مقدار دقیق گرمای مورد نیاز برای خشک شدن موهای خود استفاده کنید.

موهای نازک یا خشک درجه حرارت کم به‌خوبی کار می‌کند. برای موهای معمولی دمای محیط و متوسط ایده‌آل است. برای موهای پرپشت و ضخیم، از تنظیم حرارت بالا استفاده کنید.

 

نوع موتور

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید سشوار خانگی باید به آن توجه کنید، نوع موتور آن است. دو نوع موتور در انواع سشوار وجود دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

موتور DC: این نوع موتور مخصوص سشوارهای خانگی است و یک موتور نسبتا سبک با وزن حدودا ۸۰ گرم است. سشوارهای خانگی دارای موتور DC به دلیل یکی بودنِ برق المنت و موتور، تنها یک دکمه دارند. یکی بودن برق المنت و موتور سبب شده است که سشوارهایی با این نوع موتور پس از مدتی کار کردن خاموش شوند تا المنت خنک شود و بعد از آن دوباره روشن می‌شوند. سشوارهایی با موتور DC  بیشتر مناسب مصارف خانگی هستند چون وزن سبکی دارند و دست شما را هنگام خشک کردن مو خسته نمی‌کنند.

موتور AC: این نوع موتور که مخصوص آرایشگاه‌ها و سالن‌های زیبایی است در دسته موتورهای سنگین قرار می‌گیرند و حدود ۲۱۰ گرم وزن دارند. قدرت پرتاب باد در این دسته از موتورها دو برابر و طول عمر آن‌ها نیز سه برابر موتورهای DC است. به دلیل جدا بودن برق المنت و موتور، سشوارهایی با موتور AC هنگام استفاده خاموش نمی‌شوند. این نوع موتورها بیشتر مخصوص کارهای براشینگ در سالن‌های زیبایی هستند.

 

آپشن‌های اضافی

برای کاهش وز شدن مو، یک سشوار خانگی که خنک کننده داشته باشد انتخاب کنید. اگر می‌خواهید موهای براق داشته باشید، سشواری را انتخاب کنید که دارای تنظیمات سرد کننده باشد.

اگر موهای فر دارید یک سشوار خانگی با دستگاه پخش کننده یا دیسپنسر بخرید. دستگاه پخش کننده و حالت دهنده مو یک وسیله جانبی است که هوای گرم را در منطقه بزرگ‌تری پخش می‌کند. دستگاه پخش کننده هوا قابل جابجایی است بنابراین فقط در مواقع دلخواه می‌توانید از آن استفاده کنید.

بهترین سشوار خانگی

برای صاف کردن موهای خود یک سشوار خانگی با نازل متمرکز کننده انتخاب کنید. این نازل هوا را به صورت جریان متمرکز منتشر می‌کند. بنابراین اگر موهای خود را به‌طور مرتب با سشوار خانگی خود صاف می‌کنید یک ابزار مفید برای شما است. این نازل می‌تواند به کاهش وز شدن موها نیز کمک کند. وقتی از نازل متمرکز کننده استفاده می‌کنید همیشه آن را به سمت پایین نگه دارید و هرگز اجازه ندهید با موهای شما تماس پیدا کند.

بهترین سشوار خانگی

بهترین سشوار خانگی

اگر موهای پرحجم، فر و وز دارید، سشوار خانگی‌ای را انتخاب کنید که دارای دیسپانسر باشد. دیسپانسر به شما کمک می‌کند که بدون آسیب زدن به موهایتان، مقداری از وزی مو کم شود و حالتی خوب و زیبا به خود بگیرد.

بهترین سشوار حرفه ای

سخن آخر

در حال حاضر بهترین برند سشوار خانگی ایرانی برند ویداس و پارس خزر(مسافرتی) است. در مورد سشوار خارجی بهتر است به سراغ برندهای فیلیپس، ریمنگتون و پاناسونیک، والرا(اصل سوئیس) و پرو مکس بروید. خوشبختانه فروشگاه لوازم خانگی پروهوم می‌تواند در زمینه تهیه هرکدام از این برندها به شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت عالی را برای خرید بهترین سشوار خانگی از دست ندهید و وارد این لینک شوید.

در خرید سشوار باید به چه نکاتی توجه کرد؟

در خرید سشوار به جنس، قدرت، درجه حرارت، نوع موتور و آپشن های اضافی می توان توجه کرد.

پر فروش ترین سشوارهای بازار در چه بازه قیمتی هستند؟

بیشتر سشوار های محبوب در رنج قیمتی ۱میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۲ میلیون و دویست هزار تومان هستند.

معروف ترین برند های سشوار چی هستند؟

معروف ترین برندهای سشوار والرا، فیلیپس، براون، پرومکس، مک استایلر، رمنگتون هستند.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه