سه غذا که می‌توانید با مایکروویو بپزید

تو ماکروفر چی میشه درست کرد

سه غذا که می‌توانید با مایکروویو بپزید

 

مقدمه

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، وسایل زیادی به کمک انسان‌ها آمده‌اند تا امور زندگی را آسان‌تر کنند. آشپزی یکی از این امور است که انجام آن به شیوه سنتی نیاز به صبر و حوصله بسیار دارد. وسایل زیادی برای کم کردن زمان آشپزی در بازار موجود است و یکی از این وسایل مایکروویو است. شاید اکثر مردم این تفکر را داشته باشند که مایکروویو فقط برای گرم کردن غذا کاربرد دارد اما این تصور، کاملا غلط است! روش‌های زیادی برای پخت غذا با مایکرویو وجود دارد. در این متن قرار است به نحوه کار با مایکرویو بپردازیم. همچنین با هم یاد بگیریم چه غذاهایی را می‌توان در مایکروویو آماده کرد.

طرز تهیه غذای فوری در مایکروویو

مایکروویو چیست و چگونه کار می‌کند؟

مایکروویو یکی از اختراعات شگفت‌آور قرن ۲۱ است که با تکنولوژی خاص خود غذا را آماده می‌کند. امواجی که مایکروویو ساطع می‌کند، خاصیت جالبی دارند. این امواج تنها بر روی آب، چربی و قند اثر می‌گذارند. این خاصیت باعث می‌شود که تنها مواد غذایی موجود در ظرف امواج مایکروویو را جذب کنند. بدین ترتیب ظروفی که غذا در آن‌ها قرار دارد تحت تاثیر امواج قرار نمی‌گیرند و داغ نمی‌شوند.

لوازم خانگی

تفاوت پخت غذا با مایکروویو و فر در چیست؟

اصلی‌ترین تفاوت روش پخت غذا با مایکرویو و فر این است که مایکروویو کل ذارت غذا را به صورت یکسان و همزمان گرم می‌کند. در فر غذا از بیرون به درون پخته می‌شوند اما مایکروویو اینطور نیست. امواج مایکروویو به کل مولکول‌های غذا نفوذ می‌کند و انرژی جنبشی به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود. این تکنولوژی سبب می‌شود تمام مولکول‌های غذا همزمان با هم گرم شوند و به‌اصطلاح غذا از درون به بیرون بپزد.

طرز تهیه سه غذا با مایکروویو

شاید آشپزی با مایکروویو کار پیچیده‌ای به نظر بیاید. اکثر مردم فقط از قابلیت گرم کردن آن استفاده می‌کنند. اما تهیه غذا با مایکروویو در صورتی که با تنظیمات آن آشنایی داشته باشید کار بسیار ساده‌ای است. به علاوه مدت زمان پخت با مایکروویو از دستگا‌ه‌های دیگری مانند فر اجاق گاز کمتر است. کمتر بودن مدت زمان پخت می‌تواند در وقت شما صرفه جویی کند. در ادامه به بررسی سه دستور غذا با مایکروویو خواهیم پرداخت.

لازانیا

مواد لازم

گوشت چرخ کرده؛ ۴۰۰ گرم

فلفل دلمه‌ای؛ ۳ عدد

قارچ؛ ۴۰۰ گرم

رب گوجه فرنگی؛ ۲ قاشق غذاخوری

پیاز؛ ۲ عدد

سیر؛ ۲ تا ۳ حبه

سوسیس و ژامبون؛ در صورت دلخواه

نمک و فلفل؛ به مقدار کافی

پنیر پیتزا؛ به مقدار کافی

طرز تهیه سس بشامل (در صورت دلخواه)

شیر؛ دو پیمانه

آرد؛ ۲ قاشق غذا خوری

کره؛ ۲۵ گرم

نمک و جوز هندی؛ به مقدار کافی

طرز تهیه لازینا

برای تهیه لازانیا ابتدا باید سس اصلی را آماده کنید. اول پیاز و سیر خورد شده را در ماهیتابه تفت دهید تا رنگشان طلایی شود. سپس گوشت را اضافه کنید و منتظر بمانید تا رنگ آن عوض شود. ژامبون، سوسیس و فلفل دلمه‌ای را که خرد کرده‌اید به مواد اضافه کنید. توجه کنید قارچ را باید جداگانه با روغن و آبلیمو تفت دهید و سپس به مواد اضافه کنید. ۱ تا ۲ لیوان آب جوش را به همراه نمک و فلفل و رب گوجه فرنگی به سس اضافه کنید. بگذارید مواد آنقدر قل بخورند تا حجم آب به نصف برسد و سس غلیظ شود.

یک ظرف که مخصوص مایکروویو است را با آب نمک پر کنید. ظرف را به مدت ۳ دقیقه در دستگاه قرار دهید تا آب به جوش آید. ورقه‌های لازانیا در آب جوش قرار دهید. دوباره ظرف را درون مایکروویو بگذارید تا ورقه‌های لازانیا نیم‌پز شوند.

ورقه‌های لازانیا را آبکش کنید و درون ظرف مخصوص مایکروویو بچینید. حواستان باشد که ظرف را با دقت با برسی چرب کنید تا لازانیا به ظرف نچسبد.

ابتدا سس کچاپ را روی لایه اول بریزید. سپس مواد را به آن اضافه کرده و پنیر پیتزا و ادویه مخصوص لازانیا را روی سس بریزید. ادویه مخصوص در بسته لازانیا قرار دارد. سپس لایه‌های بعدی را به ترتیب تا آخر بچینید.

برای تهیه سس بشامل هم ابتدا کره را با آرد تفت دهید و سپس شیر گرم را به آرامی اضافه کنید. همزمان با اضافه کردن شیر، مواد را مدام هم بزنید تا به غلظتی که می‌خواهید برسد. سس بشامل را می‌توانید برای یکی از لایه‌ها یا برای لایه آخر استفاده کنید.

ظرف لازانیا را داخل مایکروویو قرار دهید و بگذارید به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد بپزد. بعد از گذشت ده دقیقه با استفاده از قابلیت گریل در طی ۱۰ دقیقه، روی لازانیا و پنیر آن را برشته کنید. این عمل باعث زیبایی غذای شما می‌شود.

طرز تهیه غذای فوری در مایکروویو

ماهی

روش پخت ماهی در مایکروویو بسیار آسان است. ابتدا ماهی را به روش دلخواه تمیز کنید و برش بزنید. با آبلیمو یا آب نارنج، روغن یا کره و ادویه‌های دلخواه ماهی را مزه دار کنید. سپس آن را در ظرف مخصوص مایکروویو قرار دهید. دستگاه را با حرارت ۶۰ درصد و گریل به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه تنظیم کنید. حواستان باشد که در این مدت ماهی را یک بار از دستگاه خارج و زیر و رو کنید. این کار برای آن است که آپشن گریل بتواند هر دو طرف ماهی را برشته کند.

فرنی

مواد لازم

آرد برنج ۱۰۰ گرم

شکر ۲.۵ قاشق سوپ‌خوری

شیر ۱ قاشق سوپ‌خوری

گلاب به مقدار کافی

برای پختن این غذا با مایکروویو ابتدا آرد برنج، شکر و شیر را در ظرف مخصوص مایکروویو خوب با هم مخلوط کنید. مایکروویو را با قدرت ۱۰۰ درصد به مدت ۲ دقیقه تنظیم کنید. در این فاصله یک بار ظرف را از مایکروویو خارج کنید و خوب هم بزنید. پس از دو دقیقه گلاب را به ظرف اضافه کنید. این بار مایکروویو را با قدرت ۷۰ درصد به مدت ۳ تا ۶ دقیقه تنظیم کنید. باز هم حواستان باشد که در این مدت ۳ الی ۴ بار ظرف را از مایکروویو در آورده و به خوبی هم بزنید.

فرنی شما آماده است. این غذا رو می‌توانید به عنوان دسر یا یک میان وعده عالی سرو کنید.

سخن آخر

در حال حاضر برندهای زیادی در بازار در زمینه فروش مایکروویو فعالیت می‌کنند. خوشبختانه فروشگاه لوازم خانگی پروهوم می‌تواند در زمینه تهیه هرکدام از این برندها به شما کمک کند. پیشنهاد می‌کنیم این فرصت عالی را برای خرید یک مایکروویو که متناسب با نیاز شما است، از دست ندهید و وارد این لینک شوید.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه