کدام یخچال فریزر برای آشپزخانه شما مناسب است؟

بهترین یخچال فریزر

کدام یخچال فریزر برای آشپزخانه شما مناسب است؟

 

مقدمه

چه مجرد باشید و چه با خانواده خود زندگی کنید، همواره به یخچال فریزر نیاز دارید. اما دانستن اینکه چه نوع یخچالی، بهترین یخچال فریزر برای شما است، کار سختی است چون گزینه‌های متعددی پیش روی شماست. اول از همه باید جنبه‌های زیادی را از اندازه تا سبک درب‌ها، بهره‌وری انرژی، نام تجاری و قیمت در نظر گرفت. در ادامه ما به شما یک راهنمای خرید عالی ارائه می‌دهیم تا بتوانید بهترین یخچال فریزری را که متناسب با نیازتان است، خریداری کنید.

یخچال فریزر ایرانی خوب

هزینه را در نظر بگیرید

قیمت، یک معیار بسیار مهم در انتخاب یخچال جدید است. اول از همه تعیین کنید که تا چه اندازه می‌توانید برای خرید یخچال فریزر بودجه صرف کنید. خرید یخچال یک یک سرمایه‌گذاری بلندمدت است چون قرار است تا سال‌های زیادی در آشپزخانه شما و در کنار شما باشد. پس باید در خرید آن نهایت دقت را داشته باشید.

لوازم خانگی

در مورد سایز یخچال‌ها اطلاعات کسب کنید

قبل از خرید یخچال، مطمئن شوید که می‌دانید یخچال فریزر با چه اندازه‌ای مناسب آشپزخانه شما است. ظرفیت یخچال‌ها بر حسب لیتر نشان داده می‌شود. برای خانواده‌های بزرگ‌تر، یخچال بزرگ‌تر، حتی اگر هزینه بیشتری داشته باشد، منطقی‌تر است. اگر شما یک فرد مجرد هستید و در یک اتاق اجاره‌ای زندگی می‌کنید، مناسب‌ترین گزینه، یخچال فریزرهای کوچک هستند.

بر اساس سبک درب خرید کنید

هنگامی که اندازه آشپزخانه خود و محل قرار دادن یخچال را مشخص کردید، وقت آن است که سبک درب و نوع یخچال مورد نظر خود را انتخاب کنید. از نظر نوع درب، شش نوع یخچال وجود دارد: تک درب، دو درب، سه درب، مینی، ساید بای ساید و درب فرانسوی.

بهترین یخچال فریزر

تک درب

رایج‌ترین نوع یخچال فریزر، این مدل است که برای یک نفر یا خانواده دو نفره مناسب است. این یخچال‌ها تنها یک درب برای یخچال و فریزر دارند. اندازه آنها کوچک‌تر است و ظرفیت آنها بین 6 تا 10 فوت است. با توجه به اندازه کوچک، قفسه‌های یخچال تک درب محدود هستند. معمولا دارای یک جای یخی نیز می‌باشند. اکثر یخچال های تک درب قسمت جای یخی برفک میزنند. پس باید حداقل سالی دوبار از برق جدا شوند. سپس نظافت آنها انجام شود. این یخچال ها برای دانشجوها، افراد مجرد، دفاتر کار کوچک و … مناسب هستند. متاسفانه با عدم واردات نمونه خارجی در این ابعاد موجود نیست. و فقط می‌توان موارد ایرانی را یافت کرد.

مارک‌های برتر: ایستکول، امرسان، الکترواستیل و پارس

یخچال فریزر دو درب (یخچال فریزر بالا پایین)

این مدل، محبوب‌ترین نوع یخچال است. یخچال فریزر بالا پایین، از دو نوع تشخیص شده‌اند. یا فریزر پایین به صورت کشویی و محفظه یخچال در بالا قرار دارد. و یا یخچال در پایین و فریزر در بالای محفظه اصلی نگهداری مواد غذایی قرار دارد. یخچال دو درب فضای بیشتری دارد و بنابراین برای خانوارهای سه تا چهار نفره مناسب است. یخچال فریزرهای دو دربی که فریزر کشویی در پایین و یخچال در بالا دارند معمولا از اندازه 20 فوت تا 27 فوت هستند. این نوع یخچال‌ها معمولا دارای ارتفاع بلند ( حدود 195-190سانتی‌متر) و پهنا باریک هستند. مابقی یخچال فریزرها یعنی از اندازه 12 تا 18 و 30 تا 34 فوت فریزر بالا و یخچال پایین هستند. این مدل یخچال پهنا بزرگتر و ارتفاع کوتاه تری نسبت به مدل فریزر پایین ها دارند. در مقایسه با یخچال تک درب، یخچال‌های دو درب برای عملکرد بهتر، انرژی بیشتری نیاز دارند.

مصرف انرژی

هر چند از طریق نشان مصرف انرژی، می‌توانید یخچال‌های دو دربی را انتخاب کنید که مصرف برق کمتری دارند. برخلاف یخچال‌های تک درب، یخچال‌های دو درب بدون یخ‌زدگی و برفک هستند. (البته مدل ها کوچک مثل 12، 13، 14 و 17 فوت کم برفک هستند.) این فناوری اجازه می‌دهد تا هوای خنک داخل یخچال توسط فن‌های برقی پخش شود. به بیان ساده، هیچ یخ و برفکی شکل نمی‌گیرد و نیازی به یخ‌زدایی نیست. در سایت پروهوم این مدل یخچال با برند امرسان با بازه قیمتی 6 تا 15 میلیون با تخفیف موجود است.

مارک‌های برتر: سامسونگ، ال جی، الکترواستیل، اسنوا، امرسان، هیمالیا

یخچال فریزر ساید بای ساید

یخچال‌های ساید بای ساید با فریزر در سمت چپ و یخچال در سمت راست به نصف تقسیم می‌شوند. قیمت این مدل یخچال فریزرها چندان ارزان نیست و هزینه آن بین 30 تا 90 میلیون است. طراحی یخچال ساید بای ساید به شما این امکان را می‌دهد تا مواد غذایی را هم در یخچال و هم در فریزر در سطح چشم قرار دهید بنابراین نیازی به خم شدن یا کشیدنِ خود برای دسترسی به مواد غذایی نیست.

یخچال‌های ساید بای ساید جادار هستند و دارای قفسه‌ها و کشاب‌های عمیق، قابل تنظیم و متعدد هستند. این نوع یخچال با ظرفیت کافی خود برای یک خانواده شش یا هفت نفره بزرگ مناسبند. معمولا اکثر یخچال های ساید بای ساید با ظرفیت 18-36 فوتی عرضه می‌شوند. همچنین ساید بای ساید ها دارای یخ‌ساز اتوماتیک داخلی هستند. یکی از بزرگ‌ترین معایب یخچال ساید بای ساید اندازه آن است. ساید بای سایدها معمولاً از یخچال های معمولی عریض‌تر هستند (عرض 90 سانتی‌متر) و برای آشپزخانه‌های کوچک ایده‌آل نیستند  اما اگر فضای شما نه آنقدر بزرگ است که مناسب یخچال فریزر دو قلو است و نه دلتان می‌خواهد یخچال فریزر پایین بالا بخرید، یک یخچال ساید بای ساید با ظرفیت حدودا 32 یا 34 فوتی می‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

این نکته را باید بدانید که یخچال فریزرهای ساید بای ساید در مدل‌های چهار درب، فرنچ و حتی پنج درب در بازار موجود است که بسته به نیاز شما می‌توانند برای شما مناسب باشند. یخچال ساید بای ساید چهار درب 28 فوتی برای خانواده‌های چهار نفره یا بیشتر یا خانواده‌هایی که فضای بیشتری می‌خواهند، مناسب است. یخچال‌های پنج درب هم به یخچال‌های چهار دربی گفته می‌شود که یک درب به اصلاح Door In Door  بر روی یکی از درب‌ها دارند و برای نگهداری بطری‌های آب و نوشیدنی و خوراکی‌هایی که می‌خواهید همواره در دسترستان باشد، بسیار مناسب هستند.

مارک‌های برتر: سامسونگ، ال جی، اسنوا، بوش، دوو

یخچال فریزر دو قلو

این مدل با دارا بودن ظرفیت کافی یکی از محبوب‌ترین مدل‌های یخچال فریزر برای خانواده‌های ایرانی است. هرچند قیمت و مصرف انرژی این مدل نسبت به مدل‌های پیشین بیشتر است اما هنوز هم محبوبیت خود را داراست. یخچال‌های دوقلو معمولا بسته به برند و مدل آن با ظرفیت 16 تا 23 فوتی، عرض 120 تا 130 سانتی متری، ارتفاع 180 تا 190 سانتی متری و عمق 55 تا 68 سانتی متری عرضه می‌شوند و مناسب آشپزخانه‌های بزرگ و جادارا هستند. هنگام خریداری این نوع یخچال حتما به اندازه کابینتی که قرار است یخچال را در آن جای دهید دقت کنید و اندازه آن را با یخچال انتخابی خود تطبیق دهید اما اگر یخچالی با ظرفیت خیلی بیشتری نسبت به یخچال‌های ساید بای ساید می‌خواهید و فضای مناسب آن را هم دارید، حتما این مدل یخچال را در اولویت خود قرار دهید.

مارک‌های برتر: سامسونگ، بوش، پارس، یخساران، امرسان، الکترواستیل و…

یخچال فریزر فرنچ

یخچال درب فرانسوی ترکیبی از سبک و کاربرد است. واحدهای درب فرانسوی دارای دو درب برای محفظه یخچال و یک کشوی فریزر در قسمت پایین هستند. مزایای متعددی برای یخچال فرنچ وجود دارد که شامل فضای ذخیره‌سازی زیاد، قفسه‌های بزرگ و کشوهای بزرگ و فضای عمیق‌تری برای نگهداری مواد یخ‌زده است. به غیر از فریزر بزرگ یکی از بزرگترین مزیت‌های این مدل یخجال نداشتن تیغه در بین دو درب یخچال است که به شما به شدت فضای بیشتری برای گذاشتن مواد غذایی می‌دهد. این نوع یخچال فریزر شیک به نظر می‌رسد اما برند‌های محدودی آن را ارائه می‌کنند. یخچال‌ فریزرهای فرنچ در عرض حدودا 90 سانتی‌متری، ارتفاع 170 تا 185 سانتی‌متری و عمق 78 تا 87 سانتی‌متری عرضه می‌شوند و ظرفیت آن‌ها هم معمولا بین 24 تا 34 فوت است. توجه کنید که قیمت این مدل یخچال بسیار بالا است و تا 120 میلیون هم می‌رسد!

مارک‌های برتر: سامسونگ، ال جی، جنرال الکتریک، بوش

ظاهر یخچال مهم است

از آنجایی که شما هر روز از یخچال خود استفاده می‌کنید، شکل ظاهری و سبک آن می‌تواند تأثیر زیادی در دکوراسیون آشپزخانه شما داشته باشد. یخچالی با ظاهری مناسب انتخاب کنید که با فضای داخلی آشپزخانه شما ترکیب شود. فولاد ضد زنگ محبوب‌ترین جنس در بین مصرف کنندگان است. هر چند باید این را به خاطر داشته باشید که این نوع یخچال، آهن‌ربا نگه نمی‌دارد و نمی‌توانید دکوری‌های مگنتی روی درب آن نصب کنید. برخی از یخچال‌های جدید دارای روکش مشکی از جنس استیل ضدزنگ هستند که نه‌تنها نگهداری آن راحت‌تر است، بلکه کثیفی کمتری نیز دارد. شما همچنین می‌توانید از رنگ‌های خاصی مانند قرمز استفاده کنید، اگرچه چنین رنگی در مدل‌های درجه یک موجود نیست. اخیر رنگ های به اصطلاح تیتانیومی و شیشه‌ای یا گلس نیز به شدت مرسوم شده است.

ویژگی‌‌های ضروری را بررسی کنید

هنگام خرید یخچال، هرگز نباید ویژگی‌های اساسی و ضروری را نادیده بگیرید. ویژگی‌هایی مانند یخ ساز و آب سرد کن ممکن است مناسب باشد اما چیزی نیست که اکثر مصرف کنندگان یخچال بخواهند. در آخر باید دنبال ویژگی‌هایی باشید که واقعا برای شما اهمیت دارد. اگر از افرادی هستید که دوست دارید مقدار زیادی قوطی و بطری‌های نوشابه را ذخیره کنید، مطمئن شوید که می‌توانید ارتفاع قفسه‌ها را تنظیم کنید. همیشه به دنبال یخچال‌هایی با قفسه‌های ضد نفوذ و کنترل‌های داخلی برای تنظیم دما باشید تا غذاهای شما تا زمانی که ممکن است تازه بمانند. اگر گوشت زیادی مصرف می‌کنید، یخچالی بخرید که دارای محفظه جداگانه برای گوشت و سایر محصولات لبنی مانند پنیر باشد.

به دنبال مصرف کم انرژی باشید

هنگام خرید یخچال فریزر جدید یا مدل کارکرده، همیشه به دنبال برچسب انرژی باشید که به مصرف‌کنندگان می‌گوید یخچال در هر واحد چقدر برق مصرف می‌کند. هر چه رنگ آن برچسب سبزتر باشد، انرژی کمتری مصرف می‌کند. بدیهی است که یخچال‌های کم‌مصرف‌تر، گران‌تر هستند اما این امر در بلندمدت به کاهش هزینه‌های کلی مصرف برق کمک می‌کند.

پذیرش عدم داشتن گارانتی در برندهای خارجی

از آنجایی که وارادات لوازم خانگی به شدت محدود شده، نماینده های اصلی وارادات مثله گلدیران  برای الجی و سام سرویس برای سامسونگ دیگر اجازه وارادات ندارند و تمامی یخچال خارجی موجود در بازار متاسفانه گارانتی رسمی ندارند. اما در بین ایرانی‌ها با حذف برندهای خارجی خدمات پس از فروش مهم شده و تمامی برندهای ایرانی مثل اسنوا، امرسان، الکترواستیل دارای گارانتی دو تا سه ساله می‌باشند.

در آخر

انتخاب یخچال یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید در انجام آن به شدت دقت کرد. چون علاوه بر اینکه ضامن سلامت مواد غذایی شماست، در دکوراسیون آشپزخانه هم نقش مهمی را ایفا می‌کند. با وجود قیمت بالای مارک‌های خارجی باید در انتخاب یخچال فریزر خوب ایرانی، بیشترین دقت را به خرج دهید.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه