بررسی تفاوت‌های مایکروویو، سولاردام، فر و آون توستر

تفاوت مایکروویو و سولاردام

مایکروویو، سولاردام، فر و آون توستر وسایل برقی هستند که با همه آن‌ها می‌توان یک وعده غذایی یکسان را پخت. اما آیا طعم غذاها متفاوت خواهند بود؟برای پخت پیتزا و لازانیا و کیک از چه وسیله ای استفاده کنیم تا بهترین طعم را داشته باشند؟ در این مقاله هر چهار وسیله مایکروویو، سولاردام، فر و آون توستر وسایل برقی را بررسی کرده و تفاوت‌های آن‌ها را بیان می‌کنیم.

لوازم خانگی

مایکروویو

این وسیله برق مصرفی را تبدیل به اشعه می‌کند که در نهایت موجب گرم شدن غذا می‌شود. این اشعه به گفته خیلی ها ضرر دارد. این دستگاه را به تنهایی برای پخت غذا معمولا توصیه نمی کنند. کاربرد این وسیله برای گرم کردن فوری مواد غذایی از جمله یه لیوان شیر برای بعد صبحانه یا نان و … می باشد. حسن این دستگاه این است که برای گرم کردن مواد غذایی به غیر از ظروف فلزی و پلاستیکی (غیر استاندارد )می توانید از مابقی ظروف با جنس های مختلف استفاده نمایید.

مای

سولاردام

این وسیله بر خلاف مایکروویو از اشعه برای تولید گرما استفاده نمی‌کند. معمولا سولاردام ها از اشعه نوری وهیتر ذغالی برای پخت یا گرم کردن غذا استفاده می‌کنند. تکنولوژی کانوکشن نیز در اکثر سولاردام ها وجود دارد و در پخت غذا بسیار کاربردی هستند. به طبع ضرر سولاردام از مایکروویو کمتراست و مزیت اصلی آنها اینکه هم برای پخت غذا مناسب هستند و هم برای گرم کردن مواد غذایی

سولاردام

انواع فر (برقی و گازی یا هردو)

منبع تامین انرژی فرها معمولا برق می‌باشد. البته فر گازی هم داریم که البته بیشتر در اجاق گازهای مبله استفاده می شود. بعضی از فرها نیز از دو منبع برق و گاز همزمان استفاده می‌کنند. بیشتر خانم‌های خانه‌دار طرفدار فرهای برقی هستند زیرا که کار با آنها بسیار آسان است، از تکنولوژِی های بروزتری نسبت به انواع دیگه بهره مند هستند و طعم غذا به شدت داخل آنها مطلوب و با کیفیت است. اگر وسیله‌ای فقط برای پخت غذا نیاز دارید بهترین انتخاب در بین این لوازم که معرفی کردیم انواع فر می‌باشد.

فر برقی

آون توستر

عملکرد این وسیله نیز خیلی شبیه فرهای برقی می باشد. آون توسترها با مصرف برق و عبور آن از المنت‌ها در داخل خود تولید گرما می‌کنند که بسیار برای پخت مواد غذایی مناسب است. تفاوت آون توستر ها با انواع فر در 4 چیز هست:

1- فرها اکثرا در داخل کابینت یا اصطلاحا توکار استفاده می شوند اما آون توسترها بر روی کابینت قرار می‌گیرند.

2- حجم انواع فر معمولا بسیار بیشتر از آون توستر می‌باشد.

3- بدنه آون توستر به خاطر نبود فن در بدنه به شدت داغ می‌شود که این مورد در فرها رفع شده است.

4- برنامه‌ها و اصطلاحا آپشن های مورد استفاده برای پخت غذا در فرها بسیار بیشتر از آون توسترهاست.

 بهترین آون توستر

برای خرید بهترین مایکروویو، سولاردام، فر و آون توتسترها می‌توانید به این لینک مراجعه کنید.

امتیاز ما
fatemeh
ارسال دیدگاه